2010. február 16., kedd

Kínai zöldséges

A kínai versenyzőkről tegnap már tettem említést.
Ma egy más vetületét boncolgatnám a hozzájuk kapcsolódó kérdéskörnek.

Kínai all-in-one élelmiszerbolt.
Ez lenne a helyes elnevezése annak a szatócsnak, ahova ma betévedtem zőcségekért.

Még mielőtt kitérnék részletesebben a boltban árult élelmiszerekre, el kell mondanom hogy itt a távol-keleti népek roppant kedvesek, barátságosak. Egyáltalán nem jellemző rájuk az a sok negatív dolog (ordibálás az utcán, köpködés, cigifüstöt az arcodba fújja, a hátadon felkapaszkodva kiabálja hogy álcsó, álcsó, stb.) amit Magyarországon megszokhattunk.

És akkor vissza a kis közérthez.
Szóval egy dolgot leszámítva - nevezetesen hogy a termékeknek több mint felén csak kínai rovásírás jelekkel vannak feltüntetve hogy mit is tartalmaznak a zacskók, dobozok - csupa pozitív élettapasztalattal gazdagodtam ma.
A bolt egyik fele zöldség-gyümölcs standként, másik fele élelmiszer lerakatként funkcionál.
Irgalmatlan választék van mindenből.
Nem is értem hogy egy nagyjából 200 négyzetméteres boltba hogy tud ennyi minden beférni - de hát ugye akik egy másfél szobás panelban elférnek negyvenen, azok sok minden csodára képesek.
Ráadásul a termékek jelentős hányadáról azt sem tudtam hogy milyen kategóriába sorolandó, nemhogy a terméket felismerjem!
Olyan gyümölcsök amiket európai ember maximum a párizsi vagy a marseillesi (bevándorlók által létesített) piacokon láthat.
Egy raklap olyan fűszer, amit eddig természetes formájában nem ismertem, csak darálva.
És minden ami valaha mozgott, repült, vagy úszott itt fagyasztott és szárított alternatívaként is jelen van.
Én mondjuk első lépésként biztosra mentem: csak zölségeket, gyümölcsöt, meg általam is ismert termékeket vásároltam.

A legnagyobb meglepetés a kasszánál ért.
Egy bevásárló kosár tartalmáért 10(!) azaz 10 dollárt fizettem (kb. 1400 forint)...
Ha túlélem, ide rendszeresen vissza fogok látogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése