2010. február 23., kedd

Autó különlegességek

Ha már a napokban úgyis autós témákat boncolgattam, pont kapora jön az a verda amit ma volt szerencsém látni.

Hédit elvittem az oviba, aztán a belvárosba tartva egy körforgalomnál megpillantottam egy Porsche vonásokkal rendelkező limuzint.
Képeken már láttam korábban a nagyreményű Panamera-t, de élőben most először.
Már csak azért is kuriózum az egész, mert ha jól tudom egészen pontosan 3 hete (!) gyártják a tipust. Az áráról nem is beszélve (300.000 dollár - azaz nagyjából 42 millió forint).



Ami az itteni autóvásárlási 'hierarchiát' illeti:
- aki ki akar tűnni a tömegből, és minimum középkorú hölgy, az kabriót vesz - emiatt viszont mindegyik idősödő hölgy azzal jár, ergo pont nem tűnnek ki a tömegből amit maguk képeznek
- aki tehetősebb és fogalma nincs az autókról az egy bazi nagy - és érthetetlenül drága - Holdent vesz
- aki sok pénzzel rendelkezik és ezzel nem átall kérkedni, az valamilyen Porschet vesz (emiatt szerintem a világon itt a legtöbb az egy főre jutó Porschek száma - naponta nagyjából 10-15-öt látni)

Ehhez hozzátenném hogy itt azért nem gyenge autó különlegességek lehet nap mint nap megpillantani.
Ferrarikat és Aston Martinokat látni gyakorlatilag minden napos dolog (nem csak a lóversenypálya közelében).
Ezenkívül antik autó különlegességekkel próbálja felhívni magára a figyelmet minden második kiwi versenyző.
Nem egy működő '30-as, '40-es években készült verdával találkoztunk már.
Sőt! Egy gyönyörű állapotú '66-os Ford Mustang-gal jár az egyik munkaadóm (egy 65 körüli úr).

Már sok mindenkinek mondtam: az egyik dolog amit nagyon szeretek Új-Zélandban az az hogy az emberek szeretnek és tudnak is élni...

2 megjegyzés:

  1. meseszép a képeken látható Porsche :)
    az, hogy típustól függően 4,8-5,2 msdp alatt gyorsul 100-ra még vonzóbbá teszi :)

    VálaszTörlés
  2. Aston Martin? Életem legnagyobb dilemmája, hogy az Aston Martin DB9, vagy a Jaguar XKR legyen-e a boldog kiválasztott.

    Nagyobb gondom sosem legyen :-)

    VálaszTörlés