2009. október 23., péntek

Wellington - Picton

Az egész történet ott kezdődik hogy a múlt héten érkezett egy e-mailem, amelyben egy kávézó-étterem tulajdonosa tudatja velem hogy örömmel vette jelentkezésemet a meghírdetett pozícióra. Sajnos az általam megpályázott állás azonban messze alulmúlja kvalitásaimat (és így nyilván elvárásaimat is a bért illetően).

Ők ugyanis egy Picton nevű, 3000 lakosú kis városkában vannak a Déli Sziget északi csücskében (ide érkezik amúgy a komp Wellingtonból) és hát nyilván nem tudnak versenyezni egy nagyváros forgalmas éttermében kínáltakkal.

A meghírdetett állás amire egyéb iránt jelentkeztem időszakos. Egészen pontosan azonnali kezdéssel és március végi befejezéssel.

Egy kávézó-étterem bar részét kéne vezetni, besegítve az étterem munkálataiba.


Némi magyarázat arra hogy miért adtam be a jelentkezésemet ide (is):

  • most már egy jó ideje keresek állásokat (pontosabban csak egyet keresek de meglehetősen sok helyre adtam be a jelentkezésemet) és még nem jártam sikerrel
  • eddig csak Aucklandben kerestem, ezt a kört akartam kibővíteni több lehetséges alternatívával
  • a legnagyobb kerékkötője a munkába állásomnak a bevándorlási hivatal volt, és -állítólag- minél messzebb leszek Aucklandtől annál könnyebben és gyorsabban bírálják el a státuszomat munkavállalási engedély ügyileg
  • mindig is a Déli Szigetre akartunk költözni, Aucklandet a város nagyságából adódó munkahelyek sokasága miatt választottuk első lépcső gyanánt (a munkahelyek adta lehetőségekkel nem is volt baj, amivel mi nem kalkuláltunk az az ezzel a mérettel gyakorlatilag együtt járó bürokratikus rendszer)


Aztán én válaszban megírtam a tuljadonos hölgynek hogy érdekelne az állás, amennyiben megfelelő mennyiségű munkát tudnak biztosítani számomra.

Mivel órabérben fizetnének, nekem meg lennének fix költségeim a leköltözéssel (értelem szerűen ha megkapom az állást, költözünk) és hát ugye eleve: élni is kéne valamiből, szóval többet szeretnék dolgozni az előre meghírdetett heti 40 óránál.

Aztán elkezdtünk levelezgetni a konkrét részletekről, majd felhívott hogy akkor szeretné ha egy pár napra odautaznék és nézzük meg miket tudok meg nekem mennyire tetszik a hely. Természetesen kifizeti a ledolgozott óráimat, sőt az utazás egy részét is, szállást és teljes ellátást biztosítanak számomra. Teljesen korrekt ajánlat.


Na, így kerültem előbb Wellingtonba, majd a kompra ami eljuttatott végre valahára Pictonba.


Túl sok időt nem töltöttem Wellingtonban, így átfogó elemzésbe nem mennék bele a várost illetően. Amit láttam belőle azonban az elég meggyőző. Röviden összefoglalva:

  • tényleg bazi szeles (az ember átértékeli a szél fogalmát miután itt járt)
  • gyönyörű (már csak az elhelyezkedéséből adódóan is - hegyes-völgyes terepen, rengeteg erdővel körülölelve, közvetlenül a tengerparton)
  • annak ellenére hogy csak 340 ezer ember lakik itt (szemben Auckland 1.4 millió lakosával) sokkal inkább város jellege van mint Aucklandnek - itt van klasszikus értelemben vett belváros hatalmas üveg épületekkel, nem csak 4 utcából áll a belvárosi rész, sokkal inkább egységes egészet alkotnak a város különböző részei, nem beszélve a tömegközlekedésről ami nemcsak hogy létezik, de nagyon jól ellátja a város igényeit


Ami Pictont illeti, ez már ugye a Déli Sziget. Annak minden szépségével.

És ez még akkor is igaz, ha éppen csak itt kezdődik...


Én éjszaka érkeztem meg (pontosabban fél 10-kor este), ezért gyakorlatilag semmit nem láttam a településből aznap.

De ma már igen. És állíthatom sokkal-sokkal szebb, mint ahogy akár képeken is kinéz.

Felraktam néhány képet Wellingtonról és az útról ide.

Hamarosan készítek képeket Pictonról is -érdemes a Picasa ide vonatkozó weboldalát nyomon követni!


Most azonban vissza megyek dolgozni. Amint tudok, jelentkezek és beszámolok a munkáról is, nem csak a városról.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon kiváncsi vagyok! Ha marad időd, menj el ide, a by night sétára, életem egyik legnagyobb élménye volt (persze, csak ha érdekelnek a kicsi állatok, kiwik, pl :-))

    http://www.sanctuary.org.nz/

    VálaszTörlés
  2. Wellington szerintem is teljesen mas karakteru varos, mint Auckland. Sokan az egyikre vagy a masikra eskusznek, de en ugy velem, nem igazan osszehasonlithatoak.
    Mindkettonek megvan a maga szepsege, en tudnek lakni Aucklandben is, nem csak itt. A deli sziget szinten vonz, de BI teruleten keves ra az esely.
    Majd ha lesz PR-om, esetleg fontolora veszem ujra az egyetlen BI ceget Christchurchben :)
    Szoval orulok, hogy ujabb honfitars kerult erre a kornyekre, ha erre jarsz (jartok) ismet, ugorjatok be hozzank!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyos vagy, Isti!
    Köszönjük szépen az invitálást!

    VálaszTörlés
  4. Moni: sajnos csak rohantam, abszolut semmi időm nem volt beugrani sehova. :(
    De legközelebb úgy intézem, hogy mindent jól meg tudjak majd nézni! :)

    VálaszTörlés
  5. Most mi a helyzet az esetleges deli szigetes munkaddal?

    VálaszTörlés