2009. október 12., hétfő

Bankkártya

Vasárnap délelőtt elmentem lemosni az autót -most már ugye két egész napja nem esik, így aztán jól össze kellett vízeznem a verdát, nehogy teljesen megszáradhasson.

Kézi mosó, rengeteg opcióval, kefével, különféle magasnyomású spriccelőkkel.
Szóval jól kipróbáltam.

Aztán elmentem venni egy gumicsizmát, mert megérdemlem.
Kiválasztottam egy hiper-szuper versenyzőt, majd amikor mentem a kasszához fizetni, kiderült hogy sikerült elhagynom az eftpos (debit kártya) kártyámat valahol. Még szerencse hogy volt nálam készpénz is. Vasárnap lévén ugye a bankok nem igen voltak nyitva, ezért az újabb kártya igénylése másnapra maradt.

Tegnap reggel aztán elmentem a bankba, hogy kérjek egy új kártyát.
Japán fiatalember volt a pultnál, nagyon kedves és készséges volt. Jól elröhögcséltünk a narancssárga cipőmön (amit úton-útfélen megnéznek még a sokat látott kiwik is).
Aztán feltett néhány kérdést hogy biztos ami biztos illetékes vagyok-e a bankkártyára.
Megkérdezte például a címünket. Ekkor jutott eszembe hogy ide még Immáék címét regisztráltuk -mert ugye amikor a számlát nyitottuk nekünk még nem volt állandó lakcímünk... Természetesen az Ő címüket nem tudtam fejből, így azt mondtam az ürgének, hogy azóta elköltöztünk és már új címünk van, csak még nem írattam át.
Mosoly. Akkor mondjam meg az otthoni telefonszámunkat.
Mondanom sem kell, hogy a helyzet tök ugyanaz volt, mint az előbb.
Mentőkérdés. Mennyi pénz van a számlánkon.
Megmondtam nagyjából.
Mikor használtam utoljára a kártyánkat és hol, mennyiért vásároltam.
Ejha. Gondolkodós figurát ölthettem, mert közölte hogy egy benzinkúton.
Áááá, persze! A gázpalack (a tűzhelyünk palackos gázzal működik, és vasárnap reggel kiürült a palack, akkor mentem el venni -itt még biztosan megvolt a bankkártyám).
Újabb mosoly.
Akkor írjuk át az új adataimat gyorsan -mondta végül.
Az új kártya közben előkerült, a hozzá tartozó kódot is elintéztük nagyjából fél perc alatt.
Aztán emberünk újabb kérdéssel állt elő.
"Szeretne Visa kártyát?"
Mondom neki naná, hogy szeretnék, de ha jól tudom ehhez minimum 3 havi fizetés átutalása szükséges. És én még csak most kezdek el dolgozni.
"Ó, semmi gond. Látom hogy hűséges ügyfél, megelőlegezzük a bizalmat."

Ilyen egyszerűen és gyorsan intéződik itt gyakorlatilag majdnem minden.
Az eseményen felbuzdulva, elmentem és csináltattam AA (autóklub) kártyát Magdinak is, meg nekem is, valamint kötöttem biztosítást is az autóra.

1 megjegyzés:

  1. Kontrasztként egy magyarországi ügyintézés: Telefon/internet. Telefonos hibabejelentés. Miután átverekedtem magam a géphangok labirintusán, kezemben számlával, amin 4-féle (!) azonosító szerepelt (MT-azonosító, ügyfélszám, stb. a legrövidebb nyolcjegyű szám volt), az ügyintézőnő egy ötödiket kért, "a szerződésen szereplő titkos jelszó második, harmadik és ötödik számjegyét."
    NZ határozottan lazábbnak és emberibbnek tűnik.

    VálaszTörlés